Proto letos v sedmé a osmé třídě testuju recenze. U deváťáků to ani nezkouším, vím, že tam by to donesl jeden až dva. Takže nemá smysl se snažit.
Letos jsem teda k proslulým referátům, které mají žáci moc oblíbené, protože zkopírují text z wikipedie a mají pocit, že jim to zajistí o stupeň lepší známku na vysvědčení, přidala recenze.
Jelikož chápu, že ne každý v dané třídě je čtenář, někdo se raději dívá na filmy, či navštěvuje památky, dala jsem žákům na výběr ze tří možností:
- historická kniha
- historický film
- historické místo
Samozřejmě, že podmínkou úspěšného splnění úkolu je, že film opravdu viděli nebo knížku doopravdy četli. Nepotřebuju, aby mi v recenzi detailně vypisovali příběh a zápletku. Spíše mne zajímá jejich názor. Zda se jim kniha/film líbila nebo ne. A hlavně proč.
Sama vím, že mám ještě mezery v tom, co vyžaduji po svých žácích a striktní dodržování těchto požadavků mi dělá problém. Občas na to zapomenu, jindy se mi nechce a tak z pohodlnosti dám radši jedničku. Ano, vím, není to ideální, ale jsem mladá učitelka a vlastně se teprve učím. Musím tedy zapracovat nad tím, co a jak do budoucna a najít si osvědčený a efektivní systém.
Žádné komentáře:
Okomentovat