3/23/2019

Čtenářská a divácká gramotnost u mých žáků

Jsem učitelka, která se snaží své žáky rozvíjet komplexně. Nejen do nich v hodinách rvát data a jména jako o závod, ale také v nich pěstovat chuť po tom podívats e na historický film, či si přečíst historickou knížku.


Proto letos v sedmé a osmé třídě testuju recenze. U deváťáků to ani nezkouším, vím, že tam by to donesl jeden až dva. Takže nemá smysl se snažit.

Letos jsem teda k proslulým referátům, které mají žáci moc oblíbené, protože zkopírují text z wikipedie a mají pocit, že jim to zajistí o stupeň lepší známku na vysvědčení, přidala recenze.

Jelikož chápu, že ne každý v dané třídě je čtenář, někdo se raději dívá na filmy, či navštěvuje památky, dala jsem žákům na výběr ze tří možností:

  • historická kniha
  • historický film
  • historické místo
Jejich úkolem je sepsat krátkou recenzi na jedno z vybraných témat. Prakticky přijímám recenzi na jakoukoliv knihu či film, kde se alespoň částečně objeví historické téma. Beru to tak, že je lepší něco, než nic.

Samozřejmě, že podmínkou úspěšného splnění úkolu je, že film opravdu viděli nebo knížku doopravdy četli. Nepotřebuju, aby mi v recenzi detailně vypisovali příběh a zápletku. Spíše mne zajímá jejich názor. Zda se jim kniha/film líbila nebo ne. A hlavně proč.

Sama vím, že mám ještě mezery v tom, co vyžaduji po svých žácích a striktní dodržování těchto požadavků mi dělá problém. Občas na to zapomenu, jindy se mi nechce a tak z pohodlnosti dám radši jedničku. Ano, vím, není to ideální, ale jsem mladá učitelka a vlastně se teprve učím. Musím tedy zapracovat nad tím, co a jak do budoucna a najít si osvědčený a efektivní systém.

Žádné komentáře:

Okomentovat